Brf Kungstibble
  • Logga in
Inloggning (endast redaktör)
  • Hem
  • Om föreningen
    • Kontakt
    • Styrelse & Revisorer
    • Valberedning
    • Området
    • Att bo i Brf Kungstibble
    • Ordningsregler
    • Ekonomisk förvaltning
    • Parkeringar
    • Föreningen Bostadsrätterna
    • Upplands-Bro Kommun
  • Felanmälan/service
    • Hissar
    • Bruna kompostpåsar
    • Spiskåpa
    • Värme / Radiatorer
    • Frånluftsdon / Ventiler
    • Bredband & TV
    • Parkering
    • Friskluftsfilter
    • Fönster
    • Lås & Nycklar
    • Daloc säkerhetsdörr
    • Fuktkontroll av badrum/toalett
    • Tarkett golv
  • Bra att veta
    • Hushållens avfall
    • Försäkring
    • Kontakter till myndigheter och stödorganisationer
    • In- och avflyttningsinstruktion
    • Andrahandsuthyrning
    • Balkonginglasning
    • Förändringar i lägenhet
    • Infästningsinstruktion
    • Markisfärg
  • Arkiv
    • Årsredovisningar
    • Stämmoprotokoll
    • Budget
    • Stadgar
    • UH-plan
    • Ekonomisk plan
    • Eergideklaration
    • Planskisser lgh
  • Trivsel
  • Personuppgiftspolicy
  • Nyheter
  • Grannsamverkan
  • Hissar
  • Bruna kompostpåsar
  • Spiskåpa
  • Värme / Radiatorer
  • Frånluftsdon / Ventiler
  • Bredband & TV
  • Parkering
  • Friskluftsfilter
  • Fönster
  • Lås & Nycklar
  • Daloc säkerhetsdörr
  • Fuktkontroll av badrum/toalett
  • Tarkett golv
  1. Hem
  2. » Felanmälan/service
  3. » Hissar

Hissar

Vad skall man göra om hissen inte kommer eller inte går igång?

I några fall räcker det med att snabbt och enkelt kontrollera några saker för att få igång hissen igen. Då sparar du våra gemensamma kostnader.

  1. På vinterhalvåret är risken stor att sand och grus dras med in och lägger sig i golvrännan för dörrarna. Kontrollera detta och borsta eller sug bort.
  2. Finns det något föremål (skruv eller mynt) i dörröppningen som hindrar att dörren stängs?
  3. Sitter det något föremål (tugummi eller papper) och hindrar fotocellen?
  4. Är dörrarna ordentligt stängda på alla våningsplan?
  5. År stoppknappen aktiverad?

Om hissen ändå inte går igång kontaktar du Kone direkt på 0771-50 00 00.

Hissarna är även kopplade till Kones ständigt bemannade larmcentral för anrop, inifrån hissen, vid akuta situationer. Kom ihåg att hålla in larmknappen ända tills ngn i Kones larmcentral svara och bekräftar mottagandet av larmet. Detta kan, om flera larm kommer samtidigt till larmcentralen, ta längre tid än vad som anges vid larmknappen.

Nytt från Bostadsrätterna

Vi är medlem i Bostadsrätterna. Här ser du de två senaste artiklarna från bostadsratterna.se

  • ”Borra inte – limma i stället”
    feb 14 Med nya tekniska lösningar kan du hänga upp vad du vill i badrummet utan att förstöra tätskiktet. Här ger experten Stefan Wodsten sina bästa tips.
  • Ny standard för lamputtag 2019
    feb 12 Från och med 1 april 2019 införs en ny standard för lamputtag för bostäder i Sverige. Därmed blir det ett nytt utseende på lampstickproppar och uttag i nya elinstallationer.
Gå till Bostadsrätterna

Enbärsvägen 1-7, 196 35 Kungsängen